07 januari 2007

Voetbalreizen: een trip naar Engeland

Voortaan ga ik via deze plaats een blog bijhouden over voetbalreizen, voornamelijk naar duels in het buitenland.

Een van de eerste keren dat ik een voetbalreis naar het buitenland maakte was een stedentrip naar Londen gecombineerd met een bezoek aan Fulham - Aston Villa. De tickets had ik vooraf al besteld via de website van Fulham en kon ik op de wedstrijddag ophalen. Het bespaarde me een hoop geld, rond het stadion werden me diverse malen tickets aangeboden waarbij de prijs een stuk hoger lag dan mijn kaartje.

Ik had er voor gekozen om aan de Putney End te gaan zitten. Een plaats achter het doel en dichtbij de aanhang van de bezoekende club, Aston Villa. Geen enkel risico, enkel een lint scheidde de aanhang van beide clubs. Er was geen enkele politie-agent in het stadion, dit in tegenstelling tot veel stadions in Nederland. De wedstrijd kende een schitterende ambiance waarop ik besloot vaker voetbalreizen te ondernemen.

Krijg je zelf ook al kriebels dan moet je zeker een keer een kijkje nemen op www.voetbalreizen.nl waar allerlei informatie te vinden is om zelf je reis samen te stellen, dat bespaart je een hoop geld!

Nog een filmpje van Youtube van de confrontatie tussen Fulham en Aston Villa dit seizoen op Craven Cottage, gefilmd vanaf de tribunes: http://www.youtube.com/watch?v=RsIRNiPJPiE

Geen opmerkingen: